memari

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود پاورپوینت بررسی معماری قصر الحمرا در اسپانیا

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 42 اسلاید به همراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود پاورپوینت بررسی معماری قصر الحمرا در اسپانیا
 
بخشی از مطلب
ساختمان این کاخ در دوران بازپس گیری حکومت از مسلمین توسط پادشاهان مسیحی آغاز شد.
 
ساختمان مدور، مربوط به سده ۱۶ و قصر کارلوس پنجم است، در منتهی‌الیه سمت چپ آن برج کمارس (Torre de Comares) که بخشی از شبستان یا Serallo است. تالار پذیرش سفرا یا Salón de Embajadores نیز در همین بخش قرار دارد. در حد فاصل اینها محوطه و آبنمای شیران (Lions’ Court) و بارگاه یا Mexuar قرار دارد. در قسمت پشت آن هم قلعه یا Alcazaba قرار گرفته‌است.امروزه قصر الحمرا یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری اسپانیا است که به خوبی بخش مهم و قابل توجه تاریخ کشور و معماری اسلامی را در کنار ساختمان قرن شانزدهمی و باغ‌های چشم نوازش به نمایش می‌گذارد. این کاخ که با کوه‌ و جنگل‌ها محاصره شده، در میان قدیمی‌ترین بخش شهر، با طیف قرمزی در باروهایش قد برافراشته است. کاخ الحمرا که یکی از مشهور‌ترین بنا‌های اسلامی جهان است. این مجموعه در ابتدا به عنوان قلعه کوچکی در سال ۸۸۹ ساخته شد.
 
بعد از سال‌ها فراموشی، پادشاه مورهای گرانادا آن را در قرن ۱۱ بازسازی کرد. در سال ۱۳۳۳ نیز این مکان تبدیل به کاخ سلطنتی یوسف اول، سلطان گرانادا شد. بعد از آنکه پادشاهان کاتولیک (فردیناند و ایزابل) اندلس را در سال ۱۴۹۲ فتح کردند، بخش‌هایی از الحمرا توسط حکمرانان مسیحی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت مسجد آن با کلیسا عوض شد.
 
در سال ۱۵۲۷، کاخ چارلز پنجم، به عنوان اقامتگاه دائمی پادشاه درون این مجموعه ساخته شد. بعد از آن الحمرا دچار خرابی و ویرانی شد و بیشتر ولگردها در آن زندگی می‌کردند و حتی در زمان ناپلئون به عنوان سربازخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. الحمرا دوباره در قرن نوزده توسط محققین اروپایی و مسافرین کشف شد و بازسازی‌هایی بر روی آن صورت گرفت. در زمان اشغال اسپانیا توسط فرانسه نیز، بخشی از الحمرا تخریب شد که بعداً طی بخش‌هایی از پروژه بازسازی اواخر قرن نوزده ترمیم شدند.
فلاتی که الحمرا روی آن ایستاده حدود ۷۴۰ متر طول و ۲۰۵ متر عرض دارد. مجموعه سلطنتی به سه بخش اصلی «مشوَر» (بارگاه)، «اندرونی» و «حرم‌سرا» تقسیم می‌شود. «مشور» جایی بود که برای انجام امور حکومتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قسمت به سادگی با چوب تیره و دیوارهای گچی تزئین شده و از فضایی فروتنانه‌ای برخوردار است. در بخش اندرونی اما تزئینات بسیار غنی‌تر هستند، تزئیناتی شامل پنل‌های دیواری و سقف‌هایی با طرح‌های هندسی پیچیده به نام آرته‌سونادو (artesonado). اصلی‌ترین بخش اندرونی، حیاطی با یک استخر در وسط آن است که به خنک کردن کاخ کمک کرده و همچنین نمادی از قدرت به شمار می‌رفت. تنها پادشاهان و صاحبان قدرت توان مالی چنین فنّاوری پیچیده‌ای برای رساندن آب با امکانات کم آن زمان به حیاط را داشتند.
    برج بزرگ (محل تالار سفرا)، بزرگ‌ترین تالار الحمرا محسوب می‌شود. در همین اتاق بود که کریستف کلمب از سمت ملکه ایزابل و شاه فردیناند برای آغاز ماجراجویی جهانگردی‌اش کمک دریافت کرد.
    در قسمت حرم‌سرا، تالار آبِنسِراخِس (Abencerrajes) قرار دارد. این اتاق یک مربع کامل با گنبدی مرتفع و پنجره‌های مشبک می‌باشد. سقف بنا با آبی، قهوه‌ای، قرمز و طلایی به زیبایی و به روشی ظریف تزئین شده است. در روبروی این تالار، تالار دو خواهر قرار دارد. تزئینات سقف گنبدی این قسمت شگفت‌انگیز بوده و بیننده را خیره و مسحور خواهد کرد. این سقف گنبدی یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های طاق بندی قندیلی مورها به شمار می‌رود.
    کاخ چارلز پنجم توسط معماری به نام پدرو ماچوکا طراحی و ساخته شد. این بنا ساختمانی با سردر ورودی به ارتفاع ۱۷.۴ متر و عرض ۶۳ متر می‌باشد. ظاهر سنگی این ساختمان از سبکی رنسانسی مانند کاخ مدیچی فلورانس الهام گرفته شده است. ایده و مفهوم پشت پروژه بسیار خاص و اصیل بوده و حیاط مدوری که داخل آن دیده می‌شود با فواصل منظم و هماهنگ زیبایی چشم‌نوازی را به ارمغان می‌آورد.
    کاخ الحمرا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همواره منبعی برای الهام بسیاری از داستان‌ها و اشعار بوده است. این مجموعه در صحنه‌های مختلفی از برخی فیلم‌های سینمایی نیز به چشم می‌خورد.بارگاه
 
بارگاه بخشی از قصر سلطنتی بود، جایی که سلطان به امور روزانه مملکتی و تجاری رسیدگی می‌کرد. این قسمت از نظر تزیین و تجل به پای بخش‌های دیگر کاخ نمی‌رسد و درواقع از فضایی فروتنانه برخوردار است. ورود به چند اتاق برای مراجعین آزاد بود، از جمله تالار پذیرش و اتاق طلایی که مخصوص کارکنان قصر بود. جذابترین قسمت بارگاه، حیاط خلوت اتاق طلایی بود.
شبستان
 
قسمت اعظم بخش شبستان در زمان سلطنت یوسف اول در قرن ۱۴ انجام شده‌است و دارای تزینات بسیار زیاد بود تا برای شرفیابی سفرا و مهمانان خاص مناسب باشد. این بنا شامل مجموعه‌ای از اتاقها و حیاطهای بسیار زیبا بود و یکی از مناظر دیدنی آن حیاط گل پروانش Patio de los با استخری که از دو طرف با صفی از بوته‌های پروانش احاطه شده بود، به شمار می‌رفت.
 
در انتهای شمالی شبستان برج کمارس (Torre de Comares) قرار داشت که تالار کشتی (Sala de la Barca) در درون آن واقع شده بود. کمی جلوتر در برج به تالار سفیران می‌رسیم که بزرگ‌ترین و شاید بهترین اتاق در تمام قصر سلطنتی باشد. این تالار یک مربع کامل است و یک گنبد بسیار زیبای چوبی دارد که به معنای هفت طبقه آسمان است.
 
این تالار شاهد امضای تسلیم‌نامه گرانادا به شاه و ملکه کاتولیک، توسط سلطان بوعبدل (Boabdil) بوده‌است و در همین تالار شاه فردیناند موضوع سفر کریستف کلمب را، برای یافتن راهی به هندوستان مورد بررسی قرار داد. و....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , بررسی معماری ,قصر الحمرا در اسپانیا ,پاورپوینت قصر الحمرا ,معماری قصر الحمرا ,قصر الحمرا خارجی ,طرح قصر الحمرا ,تحلیل قصر الحمرا ,نمونه قصر الحمرا ,نمونه موردی قصر الحمرا ,نمونه مشابه قصر الحمرا ,نقشه قصر الحمرا ,پلان قصر الحمرا ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت بررسی معماری ساختمان پارلمان اتریش در وین
دانلود پاورپوینت کاخ العالم سلطان قابوس در مسقط
دانلود معماری کاخ هشت بهشت (تحقیق معماری ایرانی اسلامی),پاورپوینت
دانلود بررسی ارگ بم و فضاهای فرهنگی استان کرمان,پاورپوینت
دانلود بررسی زیگورات چغازنبیل,پاورپوینت
دانلود پاورپوینت, بررسی کاخ گلستان نگین کاخ های تهران
پاورپوینت کاخ گلستان نگین کاخ های تهران


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰


دانلود پاورپوینت بررسی معماری ساختمان پارلمان اتریش در وین

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید به همراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود پاورپوینت بررسی معماری ساختمان پارلمان اتریش در وین
 
بخشی از مطلب
 یکی از ساختمان های زیبا و تاریخی شهر وین، که معماریش مربوط به دوران باروک می شه. ساختمان پارلمان وین، مانند بسیاری از مناظر خیابان «رینگ» (Ring) در نیمه دوم قرن نوزدهم، طی نوسازی شهری و پروژه توسعه‌ بعد از تخریب دیوار سابق شهر در اینجا ساخته شد. معمار این بنای دولتی، فردی به نام «تئوفیل فون هانزن» (Theophil von Hansen) از دانمارک بود. حکومت اتریش که در این زمان هنوز هم پادشاهی بود، به اندازه‌ای که امروز شاهد آن هستیم برای نمایندگان مردم چنان ارزشی قائل نبود. ساخت بنای پارلمان که در سال ۱۸۷۴ شروع شد، در سال ۱۸۸۴ کاملاً تکمیل شده بود. هانزن با زیرکی، سبک معماری یونانی را برای ساختمان انتخاب کرد که ایده‌ای از قانون، آزادی و سایر مفاهیم محبوب مردمی پرورش یافته در عصر هلنی را به خوبی منعکس می کرد.
جنگ جهانی دوم بر روی این ساختمان هم مانند باقی مناظر تاریخی اثری ناخوشایند بر جای گذاشت. نیمی از پارلمان وین طی بمباران هوایی ویران گردید؛ اما این خسارت باعث شد تا دولت این موقعیت را داشته باشد که داخل ساختمان را نیز مدرنیزه کند.
الگوهای تزئینی کلاسیک در سرتاسر بنا به چشم می‌خورند. برای مثال دو سکوی شیب دار بزرگی که در جلوی ساختمان وجود دارند، با تندیس اساطیر یونانی و رومی تزئین شده‌اند. آب‌نمای بزرگی که در بین این سکوها قرار دارد، با تندیسی از آتنا، الهه خرد، جنگ و صلح یونان در بالایش طراحی شده است. در دست راست او «نایکی» الهه پیروزی یونان را می‌بینید. نایکی در بسیاری قسمت‌های دیگر بنا نیز به چشم می‌خورد. تصویر ارابه‌ او که توسط اسب‌ها کشیده می‌شود، به عنوان نمادی از پیروزی بر روی سقف نقش بسته است.
مجسمه امپراتور «فرانتس یوزف» (Franz Joseph) که این ساختمان در زمان حکومت او ساخته شد در بالاترین نقطه بنا قرار داشته و دورش را انسان‌هایی فراگرفته‌اند که نمادی از کشورهای تحت حکومت او هستند. سایر تندیس‌ها و نقش برجسته‌هایی که در بخش‌های مختلف بنا وجود دارند، تلفیقی از چهره‌های روم و یونان باستان و نمادی از کشور‌ها و مناطق تحت حکومت امپراتوری هستند. این بنا با بیش از ۱۳۵۰۰ متر مربع مساحت، یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های خیابان رینگ به شمار می‌رود و بالغ بر ۱۰۰ اتاق دارد. بسیاری از مراسم‌های مهم دولت مانند مراسم ادای سوگند رئیس جمهور و سخنرانی دولت در روز ملی ۲۶ اکتبر در ساختمان پارلمان برگزار می‌شوند. و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , بررسی معماری ساختمان ,پارلمان اتریش در وین ,پاورپوینت پارلمان اتریش ,معماری پارلمان اتریش ,پارلمان اتریش خارجی ,طرح پارلمان اتریش ,تحلیل پارلمان اتریش ,نمونه پارلمان اتریش ,نمونه موردی پارلمان اتریش ,نمونه مشابه پارلمان اتریش ,نقشه پارلمان اتریش ,پلان پارلمان اتریش ,تحل,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت بررسی معماری قصر الحمرا در اسپانیا
دانلود پاورپوینت کاخ العالم سلطان قابوس در مسقط
بررسی و تحلیل کاخ اسلامی الحمرا در اسپانیا - دژ سرخ رنگ
دانلود معماری کاخ هشت بهشت (تحقیق معماری ایرانی اسلامی),پاورپوینت
دانلود بررسی ارگ بم و فضاهای فرهنگی استان کرمان,پاورپوینت
دانلود بررسی زیگورات چغازنبیل,پاورپوینت
دانلود پاورپوینت, بررسی کاخ گلستان نگین کاخ های تهران
دانلود پاورپوینت بناهاى حکومتى
بررسی و تحلیل عمارت مسعودیه در ۲۶ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
پاورپوینت کاخ گلستان نگین کاخ های تهران
دانلود پاورپوینت تحلیل معماری دوره قاجار با بنای ساختمان شمس العماره -سبک تهران
دانلود پاورپوینت شناخت و بررسی ساختمان عمارت مسعودیه
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی کاخ ها و قلعه های ایران
دانلود پاورپوینت کاخ های نیاوران و گلستان
پاورپوینت تحلیل چهل ستون اصفهان
دانلود پاورپوینت معماری کاخ های ایران
پاورپوینت تحلیل تاریخی فرهنگی ارگ مشهد
تحلیل و بررسی عمارت عالی قاپو
پاورپوینت شناسایی ارگ شیخ بهایی و مقایسه با برج صفا و جوزدان

  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی پارک گوئل در منطقه Gracia بارسلونا اثر گائودی

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید بهمراه تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی پارک گوئل در منطقه Gracia بارسلونا اثر گائودی
 
بخشی از مطلب
پارک گوئل یک مجتمع باغ با عناصر معماری در تپه ال کارمل در منطقه Gracia از بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا واقع شده است.
این پارک توسط معمار کاتالان آنتونی گائودی طراحی و در سال 1900 تا 1914 ساخته شد. سبک معماری آن نیز مدرنیسم است. این مجموعه بخشی از کارهای آنتونی گائودی در میراث جهانی یونسکو می باشد.گوئل یک تاجر موفق بود و می‌خواست تا اموال و دارایی‌هایش به یک باغ شهر (مانند نمونه هایی که در انگلستان ساخته شده‌اند) برای طبقه نسبتاً ثروتمند بارسلونا تبدیل شود. او از آنتوان گائودی (Antoni Gaudí) {معمار مشهوری که به واسطه‌ی سبک منحصر به فرد و طراحی‌های سورئالیستی‌اش مشهور است} خواست که یک باغ-شهر را بسازد، هدف اصلی از این پروژه ایجاد یک مجموعه مسکونی بسیار مرفه بود که البته هیچ‌گاه عملی نشد! این پارک در تپه «ال کارمل» در در منطقه‌ای به نام گراسیا (Gràcia) واقع شده و مشرف به شهر بارسلونا در اسپانیا است. استفاده خلاقانه از موزاییک‌های رنگی و زیبا و نیز به کارگیری احجام منحنی‌شکل از ویژگی‌های منحصر به فرد پارک گوئل به حساب می‌آید و گائودی با الهام از طبیعت و ایده‌های گوتیک آن را طراحی و اجرا کرده است.
این پارک ورودیهای بسیاری دارد که زیباترین آن قطعاً مسیر دسترسی اصلی از «کارر د اولوت» (Carrer d'Olot) است که دو عمارت کلاه فرنگی با دو کافه در جوانب آنها قرار دارد. اگر به طور مستقیم وارد این ساختمان شوید به راه پله‌ای خواهید رسید که با اژدهایی دوستانه محافظت می‌شود؛ این اژدها نیز مانند صندلی‌های معروف بالای سرسرا و دیوار‌های اطراف با تکه‌های سرامیک‌ تزئین شده است. از راه پله به یک اتاق غیر معمول خواهید رسید که دارای 86 ستون است، تصور بر این است که این مکان کارایی بازار را برای منطقه مسکونی گوئل بر عهده داشته است. پارک گوئل یک سمفونی واقعی از شکل و رنگ است، در این دنیای جادویی که ترکیبی از فانتزی و مهارت مهندسی است، بناها و گیاهان با هم آمیخته شده‌اند و دیوارها، طاق‌نماها، طاق‌ها و ستون‌ها همگی به نحوی قوی دارای فرم‌های مجسمه‌ای هستند.
پارک بر روی تپه‌ای در بالای شهر قرار گرفته است که می توانسته چالشی بزرگ برای گائودی باشد. در اینجا او فرصت ساخت هنر طبیعی را با خود طبیعت داشته است. باغچه‌های پارک دارای مسیرهای پر پیچ و خم، مسیرها، دیوارها و پل ها هستند. گشت و گذار در پارک به دلیل اینکه جزئیات زیادی برای کشف کردن وجود دارد زمان بیشتری را می‌خواهد. پس از قدم زدن در پارک در می‌یابید که موزه‌ی گائودی در محل اقامت قبلی او ارزش دیدن را دارد. این موزه در 200 متری شرق ورودی اصلی قرار دارد. 95 درصد از مساحت پارک به طور مجانی قابل بازدید است، فقط برای بازدید از بخش تاریخی آن موسوم به (monumental) ورودیه دریافت می شود، این محوطه نیمکت های منحنی و بازار را شامل می شود و در هر ساعت 400 بازدید کننده می‌توانند از آن جا دیدن کنند. بلیط‌های این قسمت را می‌توانید در گیشه بلیط فروشی یا به صورت آنلاین خریداری کنید و تا هر زمان که خواستید در محوطه بمانید. با توجه به اینکه زمان خرید بلیط محدود است پیشنهاد می‌کنیم که بلیط‌ها را از طریق آنلاین تهیه کنید.
در سال 1885 حامی گائودی، یوسبی گوئل کارخانه دار، در خواست زمینی در بالای کوه با چشم اندازی ویژه از بارسلونا را داد.
    در سال 1890 گوئل به آنتونی گائودی دستور داد که یک باغ-شهری را بسازد که طبیعت و خانه سازی آن باهم همزیستی داشته باشند.
    در حالی که فقط 2 ساختمان ساخته شده بود و پارک در آن بود برنامه ریزی برای 60 ویلا ادامه داشت ولی هیچکس به آن علاقه نشان نداد.
    این پارک در 1922 باز شد.
    در 1963 محل اقامت قبلی گائودی به عنوان یک موزه بهره برداری شد.
    در سال 1984 پارک در لیست میراث طبیعی یونسکو قرار گرفت.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی پارک گوئل ,در منطقه Gracia ,بارسلونا اثر گائودی ,پارک گوئل ,مجتمع باغ ,عناصر معماری ,تپه ال کارمل در ,منطقه Gracia ,از بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا ,پارک معمار , کاتالان آنتونی , گائودی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی هتل ملک التجار یزد
پاورپوینت بررسی هتل هایت پارک در سواحل بندرگاه سیدنی استرالیا
دانلود پاورپوینت بررسی برج العرب دبی - به همراه فایل سه بعدی اسکچاپ
پاورپوینت بررسی طرح هتلS شکل کوهستانی بسکیدز Beskids
پاورپوینت بررسی مرکز همایش بین المللی کینتل و هتل توچال (KCC)
پاورپوینت بررسی مهدکودک و فضای بازی SP Nursery توسط استودیو طراحی HIBINOSEKKEI
پاورپوینت بررسی خانه و سرای سالمندان در پاریس
پاورپوینت بررسی الشعید پارک در کویت
پاورپوینت بررسی مبانی طراحی و ضوابط و استانداردهای هتل
پاورپوینت بررسی استانداردهای و ضوابط طراحی هتل و مراکز اقامتی
پاورپوینت بررسی طراحی آشپزخانه ، کافی شاپ و رستوران در هتل
پاورپوینت بررسی هتل پنج ستاره کوه، چانگشا، چین
پاورپوینت بررسی معماری پارک رویایی کیش
پاورپوینت بررسی و تحلیل هفت خانه سالمندان خارجی
پاورپوینت بررسی نمونه های هتل خارجی
بررسی ضوابط و استانداردهای ،طراحی هتل و متل، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی هتل بزرگ درویشی
دانلود پاورپوینت بررسی هتل شیشه ای در فنلاند
بررسی ضوابط و استانداردهای طراحی هتل، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی خوابگاه تیتگن Tietgen در کپنهاگ دانمار


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر
 
بخشی از مطلب
ماموریت موزه یادبود که در مرکز تجارت جهانی قرار دارد، یادبود رسمی برای حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 و 26 فوریه 1993 است. این موزه تقریبا 3،000 قربانی این حملات و همه کسانی که جان خود را به خطر انداختند تا دیگران را نجات دهند. این بیشتر هزاران نفر را که جان سالم به در بردند، و همه کسانی که پس از سال ها مظلوم فوق العاده ای را نشان دادند، به رسمیت می شناسند. موزه اثبات عواقب تروریسم بر زندگی فردی و تاثیر آن بر جوامع در سطح محلی، ملی و بین المللی، نشان دهنده پیروزی کرامت انسانی بر خرافات انسانی است و تأیید بی قید و شرط را برای ارزش اساسی زندگی انسانی تأیید می کند.
موزه ملی یادبود 11 سپتامبر در سایت مرکز تجارت جهانی، بقایای فیزیکی سایت برج های دوقلو را حفظ می کند، مصنوعات مهمی را از دوران بازیابی حفظ می کند و این مکان است که به داستان های همه کسانی که تجربه وقایع را تجربه کرده اند، می گوید روز. این اتهامات متنوع به بازدید کننده به عنوان دنباله ای از تجربیات ارائه می شود که امکان برخورد شخصی و شخصی را در قالب یک روایت تاریخی فراهم می کند. ماهیت این موزه چنین است که پوسته فضا، شامل پایه های موجود، دیوار مایع و دیگر عناصر موضعی این سایت همانند مصنوعات از 11 سپتامبر به عنوان محتویات گالری های نمایشگاه و پرونده های مورد استفاده است.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی موزه ملی ,یادبود حادثه 11 سپتامبر ,پاورپوینت موزه یادبود ,معماری موزه یادبود ,موزه یادبود خارجی ,طرح موزه یادبود ,تحلیل موزه یادبود ,نمونه موزه یادبود ,نمونه موردی موزه یادبود ,نمونه مشابه موزه یادبود ,نقشه موزه یادبود ,پلان موزه یادبود ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)
پاورپوینت بررسی برج اتمیوم- اَتومیوم بروکسل
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنر دنور
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای خاوران
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرا نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی معماری بخشهای مختلف فرهنگسرا
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنرهای معاصر فیجی در داونپورت ایالات متحده
پاورپوینت بررسی معماری چهار موزه مطرح خارجی
پاورپوینت بررسی گالری ساکر زاها حدید
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنر سامسونگ لیوم -شاهکار سه معمار بزرگ
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل مرکز فرهنگی حیدر علی اف
پاورپوینت بررسی موزه ایبره کامارگو اثر آلوارو سیزا
پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم نیویورک
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنری وکسنر
پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6800 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو  اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون
 
بخشی از مطلب
این بنا در واقع در سایتی باقی مانده از گاراژ سابق از تراموا در امتداد ساختمان مدور دا Boavista، در شهرستان از پورتو در پرتغال، رم کولهاس معمار پروژه، برنده در سال 1999، یک معماری رقابت های بین المللی (برخی از دفاتر مشهور دعوت شدند)،

خانه موسیقی پورتو (Casa da Musica) با شکل متمایز چند وجهی، از بتن سفید ساخته شده است. درهایی که از تالار بزرگ به بیرون باز می‌شوند، دارای سردرهای کنگره‌ای شکل شیشه‌ای هستند و پورتو را به عنوان یک پرده‌ی رویایی برای اجراها، عرضه می‌دارند. خانه موسیقی پورتو، متحویاتش را بدون آگاهی دادن، آشکار می‌سازد و همزمان روشنایی تازه‌ای را بر شهر می‌افکند. سالن بزرگ این بنا 1300 نفر کنجایش دارد و تلاش می‌کند تا به روشی دیگر، از طریق تعریف مجدد روابط بین مقدسات داخلی و جاذبه‌های عمومی خارجی، جان تازه‌ای به سالن کنسرت سنتی ببخشد.

موقعیت‌ ساختمان خانه موسیقی کلید توسعه‌ی تفکرات شرکت OMA بود؛ آن‌ها تصمیم گرفتند سالن جدید کنسرت، دور روتوندا ساخته نشود، بلکه یک ساختمان استوار در زمینی مسطح که با سنگ تراورتن فرش شده، در مقابل پارک روتوندا، در همسایگی یک منطقه کارگر نشین، بسازند. با این مفهوم، مسائل نمادگرایی، قابل رویت بودن و دسترسی حل شد. ساختمان خانه موسیقی شامل یک فضای اجرای کوچک‌تر با انعطاف‌پذیری بیشتر و بدون صندلی ثابت، ده اتاق تمرین، استودیو ضبط، یک بخش آموزشی، یک رستوران، تراس، یک اتاق VIP، بخش‌های مدیریت و یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 600 خودرو است.

در هر دو خروجی تالار بزرگ، دیوارها با نئوپان دارای طرح‌های چوبی و برجستگی‌های طلایی مزین شده‌اند که جلوه‌ای رویایی به نما می‌دهد. بخش VIP کاشی‌های نقاشی‌شده با دست دارد که منظره‌ی سنتی روستایی را تداعی می‌کند، در حالی که تراس پشت بام با طرح‌های هندسی سیاه و سفید کاشی کاری شده است. کفپوش‌های بخش عمومی نیز اغلب آلومینیومی هستند.

بازدیدکنندگان این نماد معماری معاصر، از سرتاسر دنیا با سلیقه‌های مختلف موسیقی به اینجا می‌آیند تا برنامه‌های مبتکرانه آن را ببینند و بشنوند. خانه موسیقی میزبان چهار گروه مستقر است: ارکستر سمفونی، گروه ریمیکس، «ارکستر باروک» (Baroque) و گروه کر. خانه موسیقی پورتو نقش آموزشی مهمی برای ارتقای کنسرت‌ها و کارگاه‌ها برای مدارس و خانواده‌ها دارد. تورهای گردشگری روزانه، شامل بازدید از این ساختمان و رستوران پشت‌بام آن با نمای فوق‌العاده از شهر است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی خانه موسیقی پورتو , اثر معماران ,رم کالاهاس و الن ون لون ,پاورپوینت خانه موسیقی ,معماری خانه موسیقی ,خانه موسیقی خارجی ,طرح خانه موسیقی ,تحلیل خانه موسیقی ,نمونه خانه موسیقی ,نمونه موردی خانه موسیقی ,نمونه مشابه خانه موسیقی ,نقشه خانه موسیقی ,پلان خانه موسیقی ,تحلیل ,ک,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)
پاورپوینت بررسی برج اتمیوم- اَتومیوم بروکسل
پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنر دنور
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای خاوران
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرا نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی معماری بخشهای مختلف فرهنگسرا
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنرهای معاصر فیجی در داونپورت ایالات متحده
پاورپوینت بررسی معماری چهار موزه مطرح خارجی
پاورپوینت بررسی گالری ساکر زاها حدید
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنر سامسونگ لیوم -شاهکار سه معمار بزرگ
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل مرکز فرهنگی حیدر علی اف
پاورپوینت بررسی موزه ایبره کامارگو اثر آلوارو سیزا
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرای نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم نیویورک
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنری وکسنر


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی کلیسای جامع «سن پیر» (St-Pierre) در مون پلیه

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
کلیسای جامع سن پیر به همان اندازه که بزرگ و عریض است، ابهت هم دارد و جزو مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی جنوب فرانسه‌ به شمار می‌رود. این کلیسا به دستور پاپ اوربن پنجم در سال ۱۳۶۵ ساخته شد و در سال ۱۵۳۶ زمانی که اسقف اعظم به مون پلیه آمد، به یک کلیسای جامع بدل گشت. به لطف دو ستون استوانه‌ای که به برج شباهت دارند، این کلیسا اندکی شبیه به یک قلعه شده است. این ستون‌ها که حدود ۴/۵۵ متر قطر دارند، سر در ورودی خیره کننده طاقی کلیسا را بر دوش می‌کشند. حتی این امر باعث شد تا در طول تاریخ آن را دژ سن پیر هم بنامند و این قسمت‌ها عناصر معماری قرون وسطایی اصلی‌ای هستند که تاکنون پا بر جای مانده‌اند. البته در قرن شانزدهم به خاطر جنگ‌های مذهبی بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها این بنا آسیب‌های زیادی دید.
 
درست در کنار کلیسا می‌توانید مدرسه طب را ببینید که در صومعه سابق «سن بونوا» (Saint-Benoît) واقع شده است. موزه آناتومی هم در همان حیاط بوده و می‌توانید به عنوان بخشی از تور هدایت شده دانشکده طب به آن نیز سر بزنید. کلیسا هر روز برای بازدید باز بوده و هزینه‌ بلیط ورودی هم ندارد. البته در ماه‌های تابستان، اداره گردشگری مون پلیه تورهای هدایت شده‌ای ترتیب می‌دهد. این مجموعه بیشتر به سبک گوتیک ساخته شده اما عناصری از سبک رومی را نیز می‌توان در آن دید. وجود تنها یک راهرو یکی از همین ویژگی‌ها به شمار می‌رود. فضای داخلی آن چندین بار در طول تاریخ تغییر یافته و در طی قرون ۱۷ و ۱۹ نیز بازسازی‌هایی در آن صورت گرفته است.
باغ گیاه شناسی مون پلیه درست پشت کلیسای جامع قرار دارد. اگر صبح به اینجا بیایید و اول از کلیسا بازدید کنید بهتر خواهد بود. بعد از آن به گردش در میان باغ‌ها بپردازید و با گیاهان دارویی و غیره آشنا شوید. این باغ‌ها برای کمک به دانشجویان دانشگاه پزشکی معروف مون پلیه ساخته شدند تا آن‌ها را در مطالعه گیاهان دارویی کمک کنند. برای استراحت و صرف یک نوشیدنی می‌توانید به کافه «بروک» (Broc) سر بزنید که تنها در فاصله‌ای پنج دقیقه‌ای از باغ گیاه‌شناسی قرار دارد. فضای این کافه به خوبی جو حاکم بر مون پلیه را منعکس می‌کند زیرا تنها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز بوده و تنها برای یک توقف قبل از ناهار مناسب است.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی کلیسای جامع , «سن پیر» (St-Pierre) , در مون پلیه ,کلیسای جامع سن پیر , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کلیسای ایرفورس آمریکا
پاورپوینت بررسی مسجد جامع فهرج - با نقشه ها و تصاویر
دانلود بررسی مسجد امام اصفهان ، پاورپوینت
دانلود پروژه معماری مسجد و مدرسه سپه سالار تهران
پاورپوینت بررسی عناصر و جزئیات ساختمان
پاورپوینت بررسی مسجد کبود بناب
پاورپوینت بررسی مسجد جامع گوهرشاد مشهد
پاورپوینت بررسی کلیسای سن استپانوس ، کلیسای اچمیادزین و کلیسای تادئوس
پاورپوینت بررسی مسجد جامع فهرج یزد
پاورپوینت بررسی مسجد تاریخانه ی دامغان
پاورپوینت بررسی تناسبات هندسی سازه ای گنبد قابوس و برج آزادی تهران
بررسی مسجد جامع عتیق اصفهان ،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مسجد برسیان
پاورپوینت بررسی مسجد گوهرشاد
پاورپوینت بررسی بازار بزرگ کرمان
بررسی معماری مسجد جامع الکبیر صنعا یمن
تحلیل و بررسی ، معماری تاریخانه دامغان (Word)
پاورپوینت بررسی معماری دینی
پاورپوینت بررسی تکیه معاون الملک کرمانشاه
پاورپوینت بررسی تناسبات مسجد مدرسه های قاجاری تهران


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه Torreão در برزیلیا

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید بهمراه نقشه ها   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه Torreão در برزیلیا
 
بخشی از مطلب
خانه Torreão
این خانه در منطقه مسکونی برازیلیا دور از مرکز شهر قرار گرفته و توسط آپارتمان های کوچک  محاصره شده است. این بخش از شهر هنوز برخی از ویژگی های منطقه روستایی را که از آن منشأ گرفته است، ارائه می دهد و زمینه های بسیار خوبی برای بازسازی و پوشش گیاهی بومی دارد.
 
ذخایر طبیعی به جنوب و غرب از زمین و توپوگرافی آن با شیب شیب دار به سمت عقب از بسیاری که پروژه را هدایت می کند. محل دفن زباله که قبلا در آنجا موجود بود، 3 متر زیر سطح دسترسی خیابان مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده از خاک حذف شده برای ساخت و ساز گسترش یافت. ما از فلات حاصل می توانیم همه محیط های داخلی را در یک سطح قرار دهیم. این امر اجازه داد که خانه بعنوان بخشی از زیر سطح خیابان پنهان شود و نمایش مداوم از خیابان به سمت پوشش گیاهی موجود باشد.
 
ما از یک ترکیب ساخته شده از هواپیما عمدتا افقی به سمت شرق / غرب استفاده می شود، تقسیم قسمت شمالی و جنوب از زمین. نمادهای شرقی و غربی توسط پرده های کور پیکربندی شده اند، در حالی که نمادهای شمالی و جنوبی تقریبا همیشه شفاف هستند. نما در شمال از تعداد زیادی که در معرض خیابان قرار دارند، جابجایی، رمپ ها، دسترسی به باغ ها و مناطق خدماتی است. بخش جنوبی سرزمینی که در معرض جنگل قرار دارد، منطقه متمایز را تنظیم می کند، کششی که همه اتاق ها و آشپزخانه باز هستند، همه با یک طبقه چوبی پیوسته ارتباط دارند. جنب زمین اضافی مورد نیاز برای اجرای خانه در شیب چمن حاصل از عقب قطعه ظاهر می شود. اتاق نشیمن منطقه مرکزی خانه، تنها محیط داخلی است که هر دو شمال و جنوب را باز می کند. دسترسی آن از طریق رمپ های نرم که از باغ جلوی عبور می کنند، ساخته شده است. .و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پاورپوینت,بررسی , خانه Torreão در برزیلیا ,پاورپوینت خانه مسکونی ,معماری خانه مسکونی ,خانه مسکونی خارجی ,طرح خانه مسکونی ,تحلیل خانه مسکونی ,نمونه خانه مسکونی ,نمونه موردی خانه مسکونی ,نمونه مشابه خانه مسکونی ,نقشه خانه مسکونی ,پلان خانه مسکونی ,تحلیل ,کانسبت ,ایده ,اجرا شده , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت,بررسی مبانی نظری نیازها و رفتارهای سکونت
پاورپوینت,بررسی برج تراس بیروت در لبنان اثر هرزوک دمورن
پاورپوینت,بررسی مجتمع مسکونی معلولان مک آرتور پارک در آمریکا اثر گروه معماری Scarpa
پاورپوینت بررسی ساختمان مسکونی چیذری،رتبه اول جایزه معمار 93 در بخش مسکونی
پاورپوینت بررسی نمونه مشابه مجتمع مسکونی تانگو هوسین
پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی گنجینه بابل
پاورپوینت ، بررسی و تحلیل پنجره در معماری
پاورپوینت,بررسی تحلیل و بررسی ویلای درویش از پویا خزائلی پارسا
پاورپوینت,بررسی تحلیل فضای اشپزخانه
پاورپوینت,بررسی تحلیل شهرک کارگرانِ معدنِ تینقیرِ مراکش
پاورپوینت بررسی و تحلیل ورودی در مسکونی
دانلود , پاورپوینت,بررسی تحلیل و نقد و بررسی خانه مارتین از رایت
پاورپوینت,بررسی خانه مارتین-بوفالو نیویورک-معمار رایت
پاورپوینت معرفی انواع مختلف ساختمان های هوشمند در معماری
پاورپوینت تحلیل نمونه موردی مسکونی خارجی پوتسدامر پلاتز :Potsdamer Platz ،
پاورپوینت بررسی خانه پیچنده Twisted House-نروژ اثر معماران: JVA
پاورپوینت بررسی خانه آپارتمانی رودولف Rudolph Apartment-نیویورک
پاورپوینت,بررسی و تحلیل ،خانه داگلاس، Douglas House ،اثر ریچارد میر ، میشیگان
پاورپوینت,بررسی طراحی مدرن ویلا میکی MIKI 1
دانلود , پاورپوینت,بررسی معماری مجتمع مسکونی زیتون اصفهان


  • soli nbp
  • ۰
  • ۰
پاورپوینت بررسی برج اتمیوم- اَتومیوم بروکسل

تاریخ ایجاد 20/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
اتومیوم(Atomium) ، بنایی است که برای نمایشگاه بین المللی بروکسل ، بلژیک به نام (Expo 58) در سال 1958 ساخته شد . طرح اولیه ی ساخت بنا برای برپایی این نمایشگاه ، نمایی وارونه از برج ایفل بود ، ولی معماری به نام اندره واترکین (Andre Waterkeyn)،ساخت بنایی با طرح اتمی را پیشنهاد کرد که نمایانگر کریستالی از آهن است که 165 بیلیون برابر بزرگ شده است . بنای اتومیوم 102 متر ارتفاع دارد و نه کره ی فولادی به شکل کریستال آهن به آن متصل است .این بنا قرار بود به مدت 6 ماه سرپا بماند ، ولی بیش از پنجاه سال است که اتومیوم به عنوان نماد معماری نوین بلژیک در جای خود باقی مانده است .
 
از سال 2004 ، بنای اتومیوم برای انجام تعمیرات به روی عموم بسته شده و مجددا در هجده فوریه ی 2006 بازگشایی شد . در زمان بازگشایی تکه هایی از قطعات آلومینیومی قدیمی بنا ، برای تامین بخشی از هزینه ی بازسازی به مسافران فروخته شد . در هنگام بازسازی ، یک رستوران ، نمایشگاه و محل برای بازدید کودکان به عنوان هتل کروی کودکان (Kids sphare Hotel) در اتومیوم در نظر گرفته شد . اتومیوم ، یکی از جاذبه های توریستی مهم بلژیک است . در سال 2008 این بنا پنجاه ساله شد و برنامه های زیادی برای برگزاری جشن تولد این بنا در نظر گرفتند ، از جمله این که کسانی که در بین ماه های آوریل و اکتبر پنجاه ساله می شدند ، می توانستند به طور رایگان از این بنا بازدید کنند ، اما برای عموم مردم در طول سال برای بالا رفتن تا آخرین نقطه این بنا ورودی برای هر نفر 9 یورو می باشد .
 
در سال ۲۰۰۴ گوی‌های اتومیوم مورد ترمیم واقع شده و به درخشانی قبلشان برگشتند و در سال ۲۰۰۶ دوباره برای بازدید عموم بازگشایی شدند. سال ۲۰۰۸ نیز پنجاهمین سالگرد اتومیوم بود. امروزه این سازه پربازدیدترین جاذبه بروکسل محسوب می‌شود.
 
در گوی بالایی، یک رستوران با نماهایی ۳۶۰ درجه و گنجایش ۱۴۰ نفر وجود داد. شما به وسیله یک آسانسور که در پایین سازه قرار دارد می‌توانید به آنجا برسید. چهار گوی دیگر نیز به روی عموم باز بوده و تنها به وسیله آسانسور قابل دسترس هستند. این گوی‌ها قابلیت گنجایش حدود ۲۵۰ بازدیدکننده را دارند. آسانسورهایی داخل این سازه، از بلندترین نمونه‌های نوع خود در اروپا هستند. سه عدد از گوی‌های بالایی نیز مخصوص رویدادها می‌باشند. یک گوی هم مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که برای رویدادهای آموزشی استفاده می‌شود و کودکان حتی می‌توانند در آن بخوابند.
  بازسازی
بازسازی اتمیوم در سال ۲۰۰۴ شروع شد و تا ۱۸ فوریه ۲۰۰۶ بسته ماند. بازسازی شامل جایگزین کردن فولاد ضد زنگ به جای آلومینیوم رنگ پریده و قدیمی بوده است. برای کمک به بازسازی، قطعات آلومینیوم را به عنوان یک خاطره و یادبود به مردم فروختند. قطعهٔ سه گوشه که طولش حدود ۲ متر بود ۱٫۰۰۰ پوند فروخته شد
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی برج اتمیوم ,اَتومیوم بروکسل ,اتومیوم(Atomium) ,نمایشگاه بین المللی ,بروکسل ، بلژیک , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House)
پاورپوینت بررسی خانه موسیقی پورتو اثر معماران رم کالاهاس و الن ون لون
پاورپوینت بررسی موزه ملی یادبود حادثه 11 سپتامبر
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه هنر دنور
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه دیانگ سانفرانسیسکو
پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای خاوران
پاورپوینت بررسی تحلیل فرهنگسرا نیاوران اثر کامران دیبا
پاورپوینت بررسی معماری بخشهای مختلف فرهنگسرا
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنرهای معاصر فیجی در داونپورت ایالات متحده
پاورپوینت بررسی معماری چهار موزه مطرح خارجی
پاورپوینت بررسی گالری ساکر زاها حدید
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه هنر سامسونگ لیوم -شاهکار سه معمار بزرگ
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل مرکز فرهنگی حیدر علی اف
پاورپوینت بررسی موزه ایبره کامارگو اثر آلوارو سیزا
پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم نیویورک
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنری وکسنر
پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه واتیکان


  • soli nbp